Mīti un patiesība par apdares darbu meistariem

Turpinām iesākto tēmu par mītiem jeb priekšstatiem un patiesībām. Šoreiz ielūkosimies apdares darbu meistaru dzīvē un aplūkosim populārākos mītus, kas tomēr patraucē dažkārt strādāt. Saprotam, ka lasāmgabals ir garš, bet, to izlasot, Jums dažas lietas iespējams taps pašiem skaidrākas par šo nacionālo kaimiņJāņa profesiju - apdares darbu meistars jeb kā tautā to mēdz dēvēt: "Sdelaju remont!"

Pirms tam piedāvāju ielūkoties dažos sludinājumos, kas pievērsa mūsu uzmanību. Vai Jūs gribētu uz kādu no tiem atsaukties?

  • Dažādu apstākļu dēļ paliku bez meistara. Draugi, varbūt varat kādu foršu un nedārgu onkuli ar zelta rokām rekomendēt?? 7 ādu maucējus, lūdzu, nepiedāvāt!
  • Iekšdarbi, santehniskie darbi (liela pieredze). 
  • Sdelaju remont. Deshevlje.
  • Labi protu melno apmetumu uzmest. un ne tikai...


Mīts Nr.1 Ja meistars ir tīrās, kārtīgās drēbēs pirmajā tikšanās reizē, atbraucis ar dārgu auto u.tml., gan jau ir starpnieks, būs dārgi viņa pakalpojumi vai arī pats neko nemāk un nodarbinās strādniekus ar sliktiem ieradumiem.
Patiesība: Ir viena tāda laba gudrība: neskati vīru no cepures. Pārfrāzējot – nespriediet par meistariem pēc viņu valkāto drēbju zīmola, auto markas, mobilā telefona vai rokas pulksteņa vai jeb kā cita, kas nav viņa paveikto darbu portfolio. Par meistaru lai runā viņa paveiktie darbi un atsauksmes. Palūdziet viņam savu darbu portfolio un ar to šī lieta būs atrisināta.

Mīts  Nr.2 Ja klients darbu gaitā ierauga kaut ko nepabeigtu/nesaprotamu/kādu detaļu, kas neizskatās labi, tad meistars nestrādā kvalitatīvi.
Patiesība: Šis ir viens no strīdīgākajiem mītiem, ar ko nācies saskarties. Dažkārt tiešām tā var būt, ka kaut kas netiek darīts kā vajag, bet visbiežāk pieredze rāda, ka „puscepta gaļa neizskatās gatava tieši tāpēc, ka ir puscepta”. Jūs taču saprotiet, ko es ar to domāju? Par bažām vajag runāt ar meistaru un pajautāt, vai tā lieta ir pabeigta, vai vēl tiks apstrādāta, un tad jau visi jautājumi atrisināsies komunikācijas ceļā.

Mīts Nr.3 Ja meistars izraksta čeku, izliekas godīgs un es vispār negribu liekus izdevumus. Ja meistars neraksta čeku, tad jau tāds pats kā visi veic kreisos darījumus.
Patiesība: mēs uzskatām un pēc tāda principa strādājam, ka ir labi un tā piederas būt godīgiem gan cilvēku, gan Valsts, gan Dieva (kurš jebkurā gadījumā visu redz) priekšā. Jo, kā gan mēs varētu gribēt, lai mums uzticas kā godīgiem un kārtīgiem sava darba veicējiem, ja būtu negodīgi pašos pamatos un vestu dubulto grāmatvedību?

Mīts Nr.4 Ja meistars prasa avansu, tad vai nu rīt neieradīsies darbā, pazudīs pavisam vai apkrāps.
Patiesība: avansa priekšstats, kā mēs viņu saucam, ir savstarpējās uzticēšanās apliecinājums. Abpusēji ir ļoti bieži bijis tā, ka kāda puse paliek ar rūgtumu sirdī – vai nu meistars nav kārtīgi izdarījis un tāpēc nav samaksāts, vai arī ir samaksāts avanss un meistari darbā neierodas. Šo lietu ir ļoti viegli atrisināt – līgums. Ja esiet izvēlējušies meistaru pēc viņu darbiem un attieksmes, līgums noregulē Jūsu savstarpējas attiecības tā, lai būtu godīgi pret abiem. Tas apliecina, ka esiet savstarpēji vienojušies par cenu un veicamajiem darbiem, un nav nekāda pamata neizrādīt neuzticību no klienta puses. Tad kā apliecinājums tam ir avanss. Savukārt, klientam garants ir līgums, ar ko viņš nesaskaņu gadījumā var vērsties tiesību sargājošās instancēs. Mūsu gadījumā līgumu var iepriekš izlasīt un vienoties par atsevišķiem punktiem, ja kas neapmierina.

Mīts Nr.6 Ja meistaram kaut kas misējas, slikts meistars. Ja meistaram nav kļūdu, tāpat kaut ko atradīsim par ko padiskutēt.
Patiesība: Būtu muļķīgi domāt, ka kļūdu gadījumā meistariem trūkst profesionalitātes. Pieredze rāda, ka visos objektos ir kādas aizķeršanās un mazas ķibelītes, kuras gluži vienkārši uzrodas no nevienam nenosakāmiem apstākļiem un vienkārši ir jāatrisina. Vieglāk ir tad, kad otra puse ir atvērta lietas risināšanai. Tā dzīvē notiek. Un faktors, kas nosaka, vai meistars ir labs vai slikts, ir tas, kā viņš ar kļūdām tiek galā. Jo bieži vien ir tā, un tā gan ir patiesība, ka tos sīkumiņus (nerunājot par lielām lietām), meistari nesaved kārtībā un tādus puspabeigtus, nekārtīgus darbus atstāj. Mēs domājam, ka nav tādu meistaru, kurš varētu apgalvot, un pilnībā dot garantiju, ka nekad nekļūdīsies. Ja jūs tādu meistaru ziniet, lūdzu iepazīstiniet.


Patiesība Šad un tad cilvēki viļas, kad ierauga pēc remonta nepiepildītu to, ko bija cerējuši.
Patiesība: Tam ir vairāki iemesli: pirmkārt, dažkārt trūkst izpratnes par darbu gaitu un pīrāgu veidošanu, kas var ietekmēt vizuālo izskatu. Otrkārt, visiem nav vizuālās un telpiskās domāšanas. Bieži kāda kataloga vai fotogrāfiju izskats traucē iedzīvināt to realitātē, bet realitātē ir tā, ka Jūsu telpa ir cita vide. Kādas detaļas, no tā, kas katalogos izskatījās ideāli,  Jūsu telpā izskatīsies slikti varbūt pat neiederēsies. Treškārt, izvēlētie toņi bieži vien uz lielām plaknēm gan izskatās, gan iedarbojas savādāk (parasti blāvāk un gaišāk), nekā skatoties uz mazajiem paletes katalodziņa paraudziņiem, nemaz nerunājot par 3D vizualizācijām, kuras nekādā gadījumā neatspoguļo patieso krāsu toni. (Tās parasti rada, lai apjaustu telpas noskaņu un vizualizētos mēbeļu izvietojumu.) Līdz ar to zināmas nobīdes tomēr var un drīkst būt galarezultātā, jo māksla nav matemātika.

Komentāri

Populāras ziņas